عضو هیات علمی تغذیه جامعه: بررسی ایمنی غذایی وظیفه ذاتی سازمان های نظارتی است

عضو هیات علمی تغذیه جامعه اعلام کرد: بررسی و تضمین های ضروری ایمنی غذایی وظیفه ذاتی سازمان های نظارتی همچون سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد است که باید در تمامی مراحل تولید مواد غذایی نظارت داشته باشند.

به گزارش انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، جلال الدین میرزای رزاز با بیان این مطلب گفت: یکی از اتفاقات خوبی که پس از دوران انقلاب رخ داده است، طی4 دهه گذشته شاهد پیشرفت های قابل توجه ای در حوزه صنایع غذایی بودیم. چون که صنایع غذایی کشور ازحوزه ای برخاسته که با کمترین امکانات در سالهای پس از انقلاب شروع کرد و در حال حاضر در منطقه و خاورمیانه به قطب صنایع غذایی تبدیل شدیم.

وی افزود: به لحاظ کمیت و کیفیت این اقتدار را داریم که با افتخار اعلام کنیم که امروز می توانیم بهترین موادی که از صنایع غذایی ما تولید می شوند را در اختیار مردم قرار بدهیم.

عضو هیات علمی تغذیه جامعه ادامه داد: سازمان های نظارتی باید در در حوزه ایمنی و کیفیت مواد غذایی که ارایه می شود، نظارت های لازم را به دنبال داشته باشند و مردم نیز به برچسب هایی که بر روی موادغذایی نصب می شود، توجه داشته باشند.

 میرزای رزاز گفت: قرار است سازمان های نظاره گر نیز با رعایت قوانین و دستورالعمل های مدونی که در زمینه ایمنی مواد غذایی قرار دارند، نظارت های خود را به درستی انجام بدهند. اما من این اطمینان را به مردم می دهم که محصولات صنایع غذایی ما از کیفیت بالایی برخوردار است و در انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور نیز در این زمینه اقدامات لازم را اعمال می کنیم تا مردم با خیال راحت بتوانند از تولیدات صنایع غذایی که در داخل کشور تولید می شود، بهره کافی را ببرند.

فهرست