همایش ” تغذیه در دیابت”

به همت انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور برگزار شد:

همایش ” تغذیه در دیابت”

به مناسبت فرا رسیدن هفته دیابت، به همت انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با مشارکت اداره سلامت شهرداری تهران، انجمن دیابت ایران و شرکت های دارویی فعال در حوزه دیابت “همایش تغذیه در دیابت” در تاریخ دوشنبه ۲۲ آبان ماه در “سالن بوعلی سینا” انستیتو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور ۳۵۰ نفر از اعضای کانون “پیشگیری از بیماری های غیر واگیر” مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران برگزار شد؛ آقای دکتر سید امیر محمد مرتضویان ریاست انستیتو و دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی، ضمن خیر مقدم به میهمانان، در خصوص لزوم سبک زندگی سالم، اهمیت نوع غذا و تاثیر آن بر سلامتی و اهمیت پیشگیری از ابتلا به بیماری ها سخنرانی کردند.

 ایشان در ادامه به خدمات ارائه شده توسط کلینیک و مرکز مشاوره غذا و تغذیه انیستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذای کشور پرداخت.

همچنین مدیر اداره کل سلامت شهرداری تهران، آقای دکتر صاحب؛ با تاکید بر عوامل موثر بر حال خوب افراد، به ارائه خدمات متنوع شهری به شهروندان اشاره کرد.

مدیر عامل انجمن دیابت، دکتر امیرکامران نیکو سخن نیز ضمن معرفی فعالیت های انجمن دیابت ایران، مطالبی را در زمینه ی ارتقای سطح آگاهی اعضای کانون، بیان مشکلات و دل نگرانی های افراد دیابت، و لزوم پیشگیری از دیابت بیان کردند.

گفتنی است آقای دکتر تیرنگ رضا نیستانی، عضو هیات علمی و از اساتید برجسته دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی و دکتر قهرمانی روانشناس انجمن دیابت در این برنامه سخنرانی داشتند.

در این همایش که با هدف نهایی آگاهی رسانی و آموزش تغذیه در پیشگیری و کنترل بیماری دیابت و تشخیص زود هنگام بیماری برگزار شد؛ با برپایی میز خدمت، مشاوره پزشکی، گرفتن فشار خون، تعیین BMI، مشاوره تغذیه و غربالگری قند خون به شرکت کنندگان خدمت رسانی شد.

 

فهرست