دکتر میرزای رزاز بر همکاری های متقابل با وزارت صمت تاکید کرد

 

در بازدید نمایندگان وزارت صمت از انستیتو و دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی بر همکاری های متقابل تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور دکتر میرزای رزاز رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور ضمن استقبال از همکاری متقابل با وزارت صمت خواستار گسترش این روابط شد.

وی با اشاره به پتانسیل های مجدد در انستیتو و دانشکده اظهار امیدواری کرد که از این نقاط قوت در جهت توسعه و پیشرفت جامعه گام مهمی برداشته شود.

دکتر رزاز ضمن معرفی کامل انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور و دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی و با تاکید به سوابق 60 ساله انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به این نکته که 50 درصد ظرفیت مجموعه به رشته علوم و صنایع غذایی اختصاص دارد و این ویژگی منحصر به فرد در کشور و منطقه، انستیتو و دانشکده را از سایر مراکز مشابه متفاوت ساخته است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد، لذا از آنجائیکه سیاست های نظام سلامت و دیگر دستگاه های اجرایی اصلاح عادات غذایی و تاکید بر رعایت ایمنی غذایی و صنایع غذایی می باشد، آمادگی خود را برای ورود به حوزه صنایع غذایی با هدف ارتقاء کمی و کیفی آن که منجر به ارتقاء سلامت در جامعه می شود اعلام می دارد.

قبادیان معاون آموزش وزارت صمت ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجموعه صمت و با توجه به حوزه فعالیت خود در صنایع که صنایع غذایی نیز شامل آن می گردد و در حال حاضر حدود 17 هزار واحد در حوزه صنایع غذایی مشغول می باشند خواستار حل مشکلات این حوزه عظیم با همکاری انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور شد.

معاون آموزش وزارت صمت با اعلام تاسیس سامانه تاپ گفت: سامانه ای به نام طرح تاپ به معنای توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار تاسیس شد که در آن بستر تقاضا و عرضه برای بنگاه ها، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، و اعضای هیئت علمی دانشگاه فراهم شده است(www.Iranetop.ir). همچنین هزار و چهارصدو شش محصول با حدود ده میلیارد دلار ارز بری در کشور شناسایی و به دانشگاه ها معرفی شدند.

دکتر قبادیان در ادامه اظهار کرد: طرح تاپ از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول مربوط به بنگاه های صنعتی و تجاری است که تاکنون بالغ بر شش هزار بنگاه در این سامانه ثبت نام کرده و هزارو پانصد پروژه تعریف شده است. بخش دوم دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و نخبگان صنعتی هستند که در هزاروپانصد پروژه قرارداد می بندند.

نماینده وزارت صمت اصلاح الگوی کار دانشگاه و صنایع، بومی سازی فناوری ارز بر وطرح ملی تاپ را ازجمله عوامل موثر در اقتصاد کشور دانست و افزود: در سامانه تاپ سه هزار پروژه تعریف شده است که متاسفانه فقط چهل ودو دانشجو و نود وپنج استاد دانشگاه در آن ثبت نام کردند، بنابراین ما دست یاری برای ارتباط بیشتر به سوی دانشگاه دراز می کنیم.

دکتر علیزاده مدیر عامل هیئت مدیره شرکت صنایع غذایی دانزه با اعلام خبر تولید روغن زیتون فرابکر گفت: این نوع روغن زیتون در دمای ۲۷ درجه سانتی گراد نود درصد راندمان تولید را دارد.

دکتر غیور نماینده شرکت داروسازی بایرافلاک و نماینده شرکت ایزی فارمای ایتالیا نیز آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و مشارکت جهت تولید مکمل های ورزشی و غذایی اعلام کرد.

در پایان همکاران مرکز رشد، ترجمان دانش و مدیر فناوری های دانشکده و انستیتو ضمن تشریح وظایف خود خواهان همکاری های بیشتر با وزارت صمت شدند و مقرر گردید کمیته مشترکی با هدف پیگیری موارد مورد نظر طرفین تشکیل گردد.

در حاشیه این دیدار، دکتر قبادیان و هیئت همراه از مرکز رشد و پایلوت پلنت بازدید به عمل آوردند.

فهرست