استاد گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: تخم مرغ از بهترین منابع دریافت پروتئین برای بدن است

استاد گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: تخم مرغ از با کیفیت ترین منابع دریافت پروتئین برای بدن است که با توجه به ارزان بودن آن نسبت به گوشت و مرغ، توصیه می شود تا افراد مقداری از نیاز پروتئینی بدن شان را از مصرف این ماده غذایی دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، آزیتا حکمت دوست درباره سفیده و زرده تخم مرغ گفت:  سفیده تخم مرغ از پروتئین خوب و با کیفیتی برخوردار است و همچنین زرده تخم مرغ نیز حاوی یکسری مواد مغذی همچون لوتئین وسرشار از آنتی اکسیدان های بسیار خوبی است که برای بینایی مفید است.

وی زرده تخم مرغ را شامل ویتامین A ، ید و ویتامین های گروه B دانست و افزود: چربی اشباع زرده تخم مرغ  پایین است.

استاد گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه مقداری از کلسترول زرده تخم مرغ بالا است، بیان داشت: این مسئله موجب شده  که در سالهای گذشته برای افرادی که  کلسترول خون شان بالا  یا ریسک بیماریهای قلبی و عروقی در این افراد زیاد بود، توصیه می شود زرده تخم مرغ را افراد مبتلا به چربی خون بالا نباید بیشتر از دو یا سه عدد در هفته مصرف کنند اما مصرف سفیده آن مشکلی ندارد.

 حکمت دوست در ادامه گفت: در افراد سالم مصرف 6 عدد تخم مرغ کامل در هفته مشکلی ندارد و کلسترول خون را بالا نمی برد اما مصرف سفیده تخم مرغ محدودیتی ندارد و می توان نیاز پروتئین بدن را از آن تامین کرد.

وی یکی از مواد مغذی زرده تخم مرغ را کولین دانست که از بهترین منابع برای عملکرد صحیح سلول های عصبی، عضلانی و حفظ ساختار آن ها در بدن لازم است.

فهرست