با حضور مدیران ارشد وزارت بهداشت راهکارهای اجرای کمپین تغذیه سالم بررسی شد

با هدف بررسی و ارائه راهکارهای علمی و عملی جهت بر پایایی کمپین تغذیه سالم نشست مشترکی با حضور مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور در این نشست که دکتر محمد اسماعیل اکبری مشاور عالی وزیر بهداشت و دکتر داودی مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی حضور داشتند، دکتر میرزای رزاز ضمن تشریح ساختار وظایف انستیتو پرداخت و آموزش همگانی تغذیه را یکی از اهم وظایف این انستیتو برشمرد.

وی تصریح کرد با توجه اصل آموزش و آمار منتشر شده در سازمان بهداشت جهانی 43 درصد مرگ و میرها ناشی از بیماری های قلبی و عروقی 16 درصد سرطان ها 4 درصد تنفسی 4 درصد دیابت می باشد که ناشی از بیماری های غیرواگیر محسوب شده که با اصلاح فرهنگ زندگی و تغذیه می توان از بسیاری از این مرگ و میرها جلوگیری بعمل آورد.

دکتر میرزای رزاز گروه های هدف در کمپین تغذیه سالم را معاونین و مدیران بهداشت مسئولان، مدیران صنایع غذایی و وابسته، اصحاب رسانه و اقشار مردم دانست.

وی اهداف استراتژیک در کمپین ملی تغذیه سالم آگاهی مخاطب از تغذیه سالم، جلب توجه و اعتماد در اذهان مخاطب، معرفی مزیت های تغذیه سالم، تغییر رفتار مخاطب دانست.

در ادامه این جلسه شرکت کنندگان به تشریح دیدگاه و نقطه نظرات خود درخصوص کمپین تغذیه سالم و نحوه اجراء زمان کمپین و بودجه مورد نیاز پرداختند.

شایان ذکر است در این نشست برنامه های تبلیغاتی و اطلاع رسانی کمپین تغذیه سالم از دست اندرکاران کمپین تشریح و جزئیات تبلیغاتی برای مدیران بهداشت و درمان تشریح شد.

فهرست