جشنواره سلامت غذا

 با استناد به«سند ملی تغذیه و امنیت غذایی» منتشر شده از سوی دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروزه کشور ما با انواع مشکلات تغذیه ای مواجه می باشد. تغییر شیوه زندگی و الگوی مصرف غذا، رژیم غذایی ناسالم افراد و همچنین آمار رو به افزایش تهیه غذای روزانه افراد از فست‌فود‌ها و عدم توجه به استفاده از محصولات سالم غذایی، زمینه‌ساز شیوع روزافزون بیماری‌های غیر‌واگیر مانند سکته‌های قلبی و مغزی، افزایش فشارخون، دیابت، چاقی و انواع سرطان‌ها گردیده که ضمن کاهش طول عمر افراد جامعه، هزینه‌های درمانی سنگینی را به کشور تحمیل نموده است. بنابراین در مسیر نیل به جامعه پویا و سالم،  بهبود سیستم سلامت و کیفیت غذا در محصولات صنایع غذایی و مراکز خدمات غذایی از یکسو و ارتقای سواد تغذیه ای شهروندان از سویی دیگر، از جمله اقدامات اساسی خواهد بود.

لذا «جشنواره سلامت غذا» با رویکرد «ارتقای سطح سلامت غذا» با چشم انداز « دستیابی به جامعه سالم و پویا از طریق بهبود سیستم سلامت صنایع غذایی با نگرش استفاده از محصولات غذایی سلامت » در راستای «تغییر الگوی تغذیه و ارتقای سطح آگاهی، نگرش و فرهنگ تغذیه سالم در جامعه» و با هدف «شناسایی برندهای پیشرو  در تحقیق، توسعه و ارتقای سلامت محصولات غذایی و معرفی جدیدترین محصولات سلامت غذایی»،  25 تیر ماه سال 98 با حضور مسئولین بخش سلامت کشور برگزار می گردد.

 بهبود سیستم سلامت غذا ، جز با ایجاد زنجیره سلامت غذایی؛ متشکل از صنایع کشاورزی تولید‌کننده مواد اولیه، صنایع غذایی، رستوران‌ها و مراکز خدمات غذایی متعهد به سلامت و در نهایت مصرف‌کنندگان (شهروندان و سازمان‌های‌های دریافت‌کننده خدمات غذایی) امکان‌پذیر نخواهد بود و واحد‌های مذکور  نقش سازنده‌ای در پیشبرد اهداف طرح سلامت غذا، خواهند داشت

فهرست